Sosem látott rekordokat hozott egy árverés: 100 millió forint felett keltek el magyar festmények
Péntek este eddig példátlan árverési és életmű rekordok születtek a Kieselbach Galéria első kortárs aukcióján.
Péntek este eddig példátlan árverési és életmű rekordok születtek a Kieselbach Galéria első kortárs aukcióján.
Az életében kevéssé értékelt, majd hamar elfeledett művész pályafutása második felében kizárólag az élet napos oldalát festette, amit soha nem bocsátottak meg neki a kritikusok. Életműve most megismerhető.
Július 6-ig nyitva tartó, A valóság szerelmese című életműkiállítása hozzájárulhat ahhoz is, hogy Czene Béla elfoglalhassa az őt megillető helyet a kánonban.
A vásárlási szokások radikális átalakulását eddig csak lazán lekövető műkincspiac a koronavírus miatt rohamléptekkel fejleszti az online platformokat. Bár kérdéses, hogyan hat ez a leütési árakra, ennél jobbat egyelőre még senki sem talált ki az életben maradásra. Ám nem ez az egyetlen probléma.
Nem idegen a magyar képzőművészetnek a mostani zárt helyzet – mondja Kieselbach Tamás. A művészettörténész szerint ezért is van szükség az olyan kezdeményezésekre, mint az ő karantén-tárlatuk. 15 kortárs képzőművész, több mint 70 alkotásából nyílt különleges kiállítása a Kieselbach Galériának – ennek hátteréről is mesélt Kieselbach Tamás.
Exkluzív bepillantást nyújt a közelmúlt jogerős itthoni és külföldi csalási ügyeinek kulisszatitkaiba egy most megjelent könyv.
Batthyány Gyula és Kádár Béla egy-egy festménye érte el a legmagasabb – 85 millió forintos – leütési árat a Kieselbach Galéria hétfő esti budapesti árverésén.
Interjút adott a G7-nek Kieselbach Tamás, Magyarország talán legjelentősebb műkereskedője - leszámítva persze az államot. A beszélgetés során szó esett arról, mi a szerepe a műkincseknek egy közösség identitásának helyreállításában. És mi keresnivalója van a nemzetközi műkincspiacon a magyar államnak. Egy elkötelezett self-made man portréja.
Hogyan ihlet meg a kortárs képzőművészet egy színházi embert? Erre kaptak választ csütörtökön a Bukta Imre-kiállítás résztvevői.
Bukta Imre a vidéki Magyarország sztereotípiáiról, a szocializmus örökségéről és az MMA-val való kapcsolatáról is beszélt a HVG-nek.
A magyar műkereskedelemben továbbra is a festmény jelenti a húzóágazatot.
Tavaly végéig érezhető volt a piac erősödése, az élénkülés az év második felére felgyorsult, és a decemberi aukciók a várakozásokat meghaladó eredményeket hoztak.
Október 13-án Pokoli aranykor címmel nyílik a 80-as évek magyar underground zenekarainak koncertplakátjait bemutató monstre kiállítás a Kieselbach Galériában Szőnyei Tamás, valamint a grafikusként és a Bp. Service együttes vezetőjeként is ismert Bp. Szabó György különálló, de most e projekt kedvéért összefésült gyűjteményeiből. A ma már levéltárosként dolgozó Szőnyei Tamás zenei-kulturális újságíróval, a kiállítás és a mellé megjelenő különleges kiállítású könyv társszerkesztőjével beszélgettünk. Nem kicsit ironikus módon éppen csak néhány nappal az után, hogy egy sajátos köztéri gerillakommunikációs gesztus kavarta fel a hazai közéletet.
Tihanyi Lajos 1908-ban, Párizsban festett képe 34 millió forintról indult a Kieselbach Galéria árverésén. "Ugrásszerű váltás történt ezen az aukción, ez a kép mindent megváltoztatott, átrendezte a magyar árakat" – mondta galériatulajdonos.
Rekordáron,több mint 170 millió dollárért kelt el Modigliani női aktja a hétfőn a Christie’s aukcióján. De nemcsak New Yorkban, hanem itthon is zajlik az őszi árverési szezon. Képzelje el, hogy ön milliomos műgyűjtő, melyik képet venné meg?
Pár ezer koronán vitatkozott annak idején a magyar állam és Nemes Marcell műgyűjtő. Ha sikerült volna megegyezni, akkor itthon maradt volna egy olyan képkollekció, amelynek egyetlen tételét épp ma árverezik el New Yorkban 50-70 millió dollár kezdőértékkel.